Vad är kontorshotell?

8. november 2017 | Skrivet av: Sara Petersen
Vad är kontorshotell?

Sök kontorshotell här

Kontorshotell börjar bli betydligt mer vanligt förekommande, men exakt vad är kontorshotell egentligen?

Ett kontorshotell är ofta ett stort kontor, kan vara en hel fastighet eller bara en större del av en fastighet, där du kan hyra ett kontor av hyresvärden. Vanligast förekommande är att hyra en kontorsplats i ett öppet landskap vilket gör att denna typ av kontor ofta lämpar sig bättre till mindre företag.

Ett stort företag söker sig vanligen hellre till ett större kontor där de kan inrymma samtliga medarbetare utan att behöva dela lokalerna med andra verksamheter. Hyrorna i ett kontorshotell är ofta lägre och kontrakten mer flexibla än för andra kontor där uppsägningstiden kan sträcka sig till över ett år. Här kan du läsa om vad ett kontorshotell kostar!

När du hyr en kontorsplats i ett kontorshotell är det inte heller ovanligt att möbler som skrivbord och kontorsstol ingår i hyran. Du kan också ta del av gemensamma ytor som kök, toaletter och konferenslokaler. Viktigt är att du tar kontakt med hyresvärden på förhand för att försäkra dig om vad som ingår (t.ex. möbler, städning och internet) innan avtal undertecknas.

Förhoppningsvis har du nu fått svar på frågan ”vad är kontorshotell?” och blivit trygg nog att börja söka efter ett kontor eller en kontorsplats som kan passa just din verksamhet!